Online verhuur, hoe werkt dat?

De woningen van Gare du Nord worden digitaal verhuurd. Dat betekent dat alle stappen in het proces online plaatsvinden. Het invullen van het inschrijfformulier, het uploaden van de benodigde documenten, maar ook de toewijzing en het tekenen van het contract. Indien er meerdere geschikte kandidaten voor een woning zijn, vindt toewijzing plaats door een digitale loting.

De online inschrijving in Gare du Nord is vergelijkbaar met de papieren inschrijving die vaak gebruikt wordt. Maar door de digitale verwerking kunnen wij sneller reageren en je kunt alles gemakkelijk vanuit huis organiseren! De inschrijving bestaat uit verschillende onderdelen en in deze stappen worden diverse controles uitgevoerd.

Wil je er meer over weten? In de videofragmenten op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe het huurproces werkt.

Je droomwoning gevonden

Je vindt op deze website het volledige aanbod aan appartementen. Je selecteert de beschikbare woningen van je voorkeur die passen bij je inkomenssituatie. Je kunt in de woningzoeker een favorietenlijst aanmaken, of zelf een lijstje opschrijven met de adressen van jouw voorkeur. Heb je jouw voorkeurswoningen in Gare du Nord geselecteerd en wil je graag gaan inschrijven? Digitaal huren betekent ook: digitaal inschrijven. Je kunt dit doen wanneer het jou uitkomt en je hoeft er de deur niet voor uit. Handig toch? Via onze nieuwsbrief en Facebook word je op de hoogte gehouden van belangrijke deadlines en ontwikkelingen.

Stap 1: online inschrijving

Klik op de button "Direct inschrijven" op deze website om met je inschrijving te starten. Je komt dan terecht bij het actuele aanbod, waar je kunt zoeken naar jouw droomwoning. Vervolgens kun je jouw inschrijving starten door je te registreren. Bij je inschrijving wordt gevraagd om jouw persoonsgegevens. We gaan hier natuurlijk erg zorgvuldig mee om en verstrekken jouw gegevens niet aan derden. We gebruiken deze gegevens alleen om te bepalen of we een huurwoning aan jou kunnen toewijzen. Na het compleet invullen van het inschrijfformulier maken we een online dossier voor je aan. Vanuit deze omgeving kun je jouw gegevens en je inschrijving beheren.

Stap 2: het online klantdossier

Na je inschrijving ontvang je een email met daarin een link om een wachtwoord aan te maken voor je eigen online klantdossier. Hier kun je gegevens aanvullen en indien nodig je ingevulde woningvoorkeur wijzigen.

Stap 3: document downloaden

Download jouw benodigde document. Zorg ervoor dat je documenten voldoen aan de AVG richtlijnen. Dat houdt onder meer in dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn.

Stap 4: documenten uploaden

Om je inschrijving compleet te maken upload je 1 document in je persoonlijke dossier. Wanneer je een voorlopige toewijzing krijgt, vragen we je de rest van de documenten te uploaden. Log in op jouw dossier om aan de slag te gaan!

Stap 5: woonwensen aanpassen

Is er intussen iets veranderd in je voorkeuren? Geen probleem! Deze kun je gewoon aanpassen in je klantdossier. Dan kunnen wij, op basis van die gegevens, gaan kijken voor welke woning je in aanmerking kunt komen. Matchen dus!